Ombytning & returnering
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Hvis du ønsker at returnere din varer, tilbyder vi hos Marianne Lynge 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesretten gælder fra den dag du har modtaget dine varer. Du kan se længere nede hvordan du sender en vare retur til os.
Vi behandler din returpakke indenfor 7 dage, hvorefter beløbet vil blive tilbageført til dit anvendte betalingskort, og du vil i den forbindelse modtage en e-mail fra os.
Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af din ordre eller lade være med at hente din ordre i en pakkeshop.
Det er vigtigt du også læser afsnittet ”sådan sender du en vare retur til os” længere nede på siden.
Bemærk at du ved brug af fortrydelsesret selv betaler returfragt på kr. 45,- Du kan bestille returlabel her
Ombytning til anden vare
Hvis du ønsker at bytte varen til noget andet, f.eks. en anden størrelse, farve e.l., kan du gøre dette indenfor 14 dage.
Hvis du ønsker at ombytte en vare, skal du blot sende varen/varerne retur til os, og så bestille de nye varer i webshoppen. Se afsnitter herover der omhandler fortrydelsesret samt afsnittet herunder ”sådan sender du en vare retur til os”.
Sådan sender du en vare retur til os
Det nemt og hurtigt at bestille en returlabel på vores returportal (Bemærk, som skrevet i handelsbetingelserne betaler du selv for returfragten på kr. 45,-).
I felterne på returportalen skriver du dit eget navn, din egen adresse osv. og betaler. Herefter du får tilsendt en pakkelabel samt en QR kode på mail.
Det nemmeste er at tage pakken, gå ned til din GLS pakkeshop og fremvise QR koden du har modtaget på e-mail. Alternativt kan du printe og klistre pakkelabelen på pakken, inden du afleverer den hos GLS.
Husk at få en kvittering for din returnering, der hvor du indleverer din pakke, da denne fungerer som bevis for din afsendelse.
Hvis du vælger at købe din GLS pakkelabel et andet sted end på vores returportal, skal din returpakke sendes til:
Marianne Lynge
Druevej 7
4760 Vordingborg
Mail adresse: ordre@mariannelynge.dk
Tlf.: 60937675
Vi afhenter IKKE returpakker på posthus, pakkeshop e.l.
Så snart varen er modtaget og gennemgået, betales dine penge retur på det anvendte betalingskort ved købet, minus de fragtomkostninger der evt. måtte være for gratis levering kr. 49,- og du vil i den forbindelse modtage en e-mail fra os.
Bemærk:
- Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
- Vi afhenter ikke forsendelser på f.eks. posthus e.l.
- Vi modtager ikke pakker uden for vores åbningstid hvilket er årsagen til at du skal bruge GLS.
- Du bedes pakke returvarerne forsvarligt ind, og du må IKKE sætte en returlabel direkte på originalemballagen.
- Husk at få en kvittering for din returnering, der hvor du indleverer din pakke, da denne fungerer som bevis for din afsendelse.
Varens stand når du returnerer
- Varen skal returneres i samme stand, mængde og emballage, som ved modtagelsen. Husk at varens emballage ikke må bruges som returemballage.
- Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
- Du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Det betyder f.eks. prismærker ikke må aftages.
Reklamationsret
Der ydes 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at såfremt fejlen eller skaden godkendes som en reklamation, vil du enten få varen repareret, ombyttet, få pengene retur eller få et afslag i prisen.
Fejl og skader der er opstået af fejlagtigt brug eller ved almindelig slitage er ikke dækket af reklamationsretten. Kan reklamationen ikke godkendes vil du få varen retur.
Såfremt reklamationen kan godkendes, refunderer vi selvfølgelig dine fragtomkostninger.
Kontakt os ved en reklamation
Ofte kan vi løse en reklamation over telefon eller e-mail. Kontakt os derfor endelig på tlf. 6093 7675 eller info@mariannelynge.dk inden du sender varen retur.